آرشیو برای: "آبان 1396"

بعدشما یارسول الله حکم برخانه نشینی حضرت علی علیه السلام امضاء شد

آجرک الله بقیه الله رسول خدا (ص) خوب می دانست که زمان پرکشیدنش نزدیک شده است. ماه های آخر سخنانش بیشتر به وصیت شبیه بود. در آخرین حج به یارانش فرمود: “مناسك خود را از من فراگيريد، شايد بعد از امسال ديگر به حج نيايم. در بازگشت از همان حج بود که وصی… بیشتر »

این واقعیت مصداق تاخداوند نخواهد برگ از درخت نمی افتد؟

زن بارداری که 16 ساعت زیر آوار بود نه بیهوش شدم و نه خوابم برد. تمام مدت ١٦ساعت بیدار و هوشیار بودم. صداها را هم می‌شنیدم. نیروهای ارتش و هلال‌احمر آمده بودند. به همراه شوهرم به دنبال من می‌گشتند، اما صدایم به گوش آنها نمی‌رسید تا این‌که شنیدم می‌خواهند… بیشتر »

غنچه نو شکفته ام چه شدی؟

 غنچه نو شکفته ام هنوز به گل نشستنت را ندیده ام تپش قلب من تازه به صدای خنده ات خو گرفته ام هنوز زود است گلم آغوش من تازه به گرمای بغل گرفتنت عادت کرده من در هوای گل شدنت بودم تو در فصل غنچه پژمردی چشمانت را باز کن همه عمرم زندگیم در چرخش چشمان تو خلاصه… بیشتر »

پیش بینی شهید ابراهیم هادی از سفر مردم به کربلا؟

پیش بینی شهید ابراهیم هادی از سفر مردم به کربلا به مناطق تحت نفوذ دشمن نگاه میکردم بعد با حسرت گفتم: ابراهیم جون این جاده مرزی رو ببین. عراقی ها راحت تردد میکنند. بعد با حسرت گفتم: یعنی میشه یه روز مردم ما راحت از این جاده ها عبور کنن و به شهر های… بیشتر »

پیمان بستن با دشمن چیست؟

سفارش امام علی (ع) در نامه۵۳ نهج البلاغه به مالک اشتر نخعی در رابطه با پیمان با دشمن : با دشمنت پیمانی مبند که قابل تفسیر باشد به خاطر اینکه پس از استوار شدن پیمان به وسیله عبارت های دوپهلو برای برهم زدنش راهی نباشد . ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی… بیشتر »

حسرت خدمت به زوارامام حسین(علیه السلام) 

شهرم امروز چون هوای غبار آلودش دلش گرفت. و مردمانش دلگیر جسم و روحشان خسته. امروز خادمان در موکب ها را که  می دیدم همه حسرت خدمت به زوار را با بغض و گریه بروز میدادند .  از ساده ترین و نزدیکترین و قدمی ترین قدمگاه حسین بن علی (ع) که بوی عطر… بیشتر »

تشکر از زائر امام حسین(علیه للسلام)

امام صادق علیه السلام: حضرت فاطمه زهرا(س) برای تشکر از  زائر حسـین (ع) حاضر میشوند،و از خدا میخواهند که گناهانشان را ببخشد. کامل الزیارات، ص ۱۱۸ بیشتر »

 یک سنگ ریزه، ناچیز است؟

 یک سنگ ریزه، ناچیز است. اما اگر همین سنگ در جوراب یا کفشت باشد، تو را از رفتن و حرکت باز میدارد.. بعضی چیزها ریز است، ناچیز است اما انسان را از حرکت در راه خدا و به سمت خوبیها باز میدارد. مثل نامهربانی نسبت به پدر و مادر، هرچند کم باشد و درحد اه… بیشتر »

راز نجات در توسل به قرآن

«مداومت نمی‌کند بر این ذکر جز اهلش…» حاج‌شيخ‌محمّد‌ابراهيم‌رياحى درباره آية‌الله‌كوهستانى مى‌گويد: به محضرش تشرف حاصل كرديم. ايشان بيمار بودند (و مدّتى بعد بر اثر آن، رحلت نمودند.) تا موقع نماز شد، با آن جسم ناتوان به نماز ايستاد. آن قدر نماز را… بیشتر »