آرشیو برای: "اسفند 1396"

مومنین زرنگ باشید از حضرت زهرا سلام الله علیها عیدی بگیرید

یکی از علمای قم میفرمودند : اگر لحظه تحویل سال 2رکعت نماز ساده یا نماز حضرت زهرا (سلام الله علیها ) خوانده شود (بطوریکه در لحظه تحویل در نماز باشیم ) آن سال ؛به عنایت حضرت( علیها السلام) سالی عجیب خواهد بود ازنظر رزقهای معنوی و مادی نماز حضرت زهرا (سلام… بیشتر »

یک روز به گرگ پناه میبریم، یک روز به روباه

حضرت آیت الله بهجت (ره): آنقدر راه را گم کرده ایم و آنقدر از قرآن و عترت کنار گرفته و دور افتاده و بیگانه شده ایم که نزدیک است به آمریکا و اروپا برویم و از آنها سؤال کنیم که (شما از قرآن و عترت چه فهمیده اید?) به ما یاد دهید!  علت آن است که ما آنچه را… بیشتر »

خدا از كجا اومده،الان كجاست؟

خدا از كجا اومده،الان كجاست؟  از چى درست شده و قبل از خدا چى بوده؟   امام على (ع) در مقابل سؤال كفار راجع به خداوند به زيبايي جواب دادند وهم ضعف و عدم درک ما از وجود خداوند را شرح دادند. سؤال كفار از امام على(ع) در چه سال و تاريخى خدايت به وجود آمد؟… بیشتر »

ویژگی های مؤمنین در تفسیر آیات نماز

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آياتُهُ زادَتْهُمْ إيماناً وَ عَلى‏ رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُون‏» (انفال:2) خداوند در معرفی مؤمنین سه ویژگی روحی و معنوی آنها را شمرده است: 1. با یاد خدا… بیشتر »

توصیه آیت الله بهجت(ره)به دعا کردن برای در گذشتگان

و اگر کسی از این دنیا رخت بر بسته باشد،چه كرامتى از اين بالاتر است كه هديه‏اى از دعا و طلب آمرزش از تو به برادر مؤمنت رسد و حال آنكه او در زير طبقات خاك خوابيده. و تأمّل كن كه روح او به چه حد از تو شاد مى‏شود كه اهل و فرزندانش ميراث او را قسمت مى‏كنند و… بیشتر »

توصیه آیت الله بهجت(ره)به دعا کردن برای در گذشتگان

و اگر کسی از این دنیا رخت بر بسته باشد،چه كرامتى از اين بالاتر است كه هديه‏اى از دعا و طلب آمرزش از تو به برادر مؤمنت رسد و حال آنكه او در زير طبقات خاك خوابيده. و تأمّل كن كه روح او به چه حد از تو شاد می‏شود كه اهل و فرزندانش ميراث او را قسمت می‏كنند و… بیشتر »

دلیل به کمال رسیدن علامه جعفری وملاقات حضوری علامه جعفری با امیرالمؤمنین(علیه السلام)

​ملاقات حضوری علامه جعفری با امیرالمؤمنین(ع) ازعلامه جعفری میپرسند چه شدکه به این کمالات رسیدی؟! ایشان درجواب خاطره ای از دوران طلبگی تعریف میکنند که هرچه دارند از کراماتیست که بدنبال این امتحان الهی نصیبشان شده است. «ما درنجف درمدرسه صدر اقامت داشتیم.… بیشتر »

کاشت ناخن باعث سرطان می شود

 کاشت ناخن باعث سرطان میشود با توجه به فراگیر شدن کاشت ناخن و رابطه نزدیک آن با قارچ‌های پوستی و نیز وجود ترکیبات سرطانزا در مواد آن کاشت ناخن باعث سرطان می‌شود. بیشتر »

پاداش ‌صلوات و درود فرستادن بر فـاطمـه‌_زهـــرا سـلام الله علیهـا

پیغمبر اکرم  صلی الله علیه و آله و سلم به فاطمه سلام الله علیها فرمودند:  «مَن صَلّی عَلَیْکِ غَفَرَ اللهُ لَهُ وَ اَلحَقَهُ بِی حَیْثُ کُنْتُ مِنَ الْجَنَّةِ» “(1) ای فاطمه! هر ڪه بر تو صلوات فرستد؛ خدای متعال همه‌ی گناهان او را، بدون استثناء،… بیشتر »

چه کسی می خواهدبهشتی شود؟

آیت الله مجتـهدی تهرانی(ره) :  مـادر باید از شما راضی باشد.اگر میخواهید بـهشتی شوید، مادر باید از شما راضی باشد. مادر از پدر مهم تر است.  در روایت آمده ڪسی از رسول خدا(ﷺ) پرسیـد : من به چه ڪسی خوبی کنم؟ رسول خدا (ﷺ) فـرمودند : مادرت مجددا پرسید ،… بیشتر »

انسان و از رو اعمالش بشناس نه از روي حرفي كه ميزنه

مردی در رستوران با تلفن صحبت می کرد، ناگهان خوشحالی کرد و گفت: همه مهمان من هستن به باقالی پلو و ماهیچه، بعد از 18 سال دارم بابا میشم.  چند روز بعد اون مرد رو با بچه 3 ساله دیدم. علت کار اون روزشو پرسیدم.  گفت:  آن روز میز بغلی، پیرزنی به شوهرش گفت:  ای… بیشتر »

تافرصت داریدانفاق کنید؟

​زمانی که بخواهید وصیتنامه بنویسید متوجه خواهید شد تنها کسی که از دارایی تان سهمی ندارد، خودتان خواهید بود.   پس تا می‌توانید در راه خدا انفاق کنید. خدایا به ماهم نیت خالص وتوفیق بده تابتونیم دراین روز پاداشی ذخیره کنیم برای آخرت.الهی آمین بیشتر »

برای درمان حواس پرتی در نماز چه کنیم؟

8 توصیه از آیت الله وحید خراسانی برای درمان حواس پرتی در نماز: 1:وضو را باتوجه و حضور قلب انجام دهد. از امام رضا(علیه السلام) روایت شده که وضو، موجب طهارت و تزکیه‌ دل است (وسائل الشیعه 1/367 ابواب وضو باب1 حدیث 9) 2: در عظمت نماز و در روایاتی که درباره‌… بیشتر »