آرشیو برای: "مهر 1397"

جواب اذیت کردن دیگران

حاج اسماعیل دولابی(ره): هر وقت کسی شما را اذیت کرد و ناراحت شدید به کسی نگویید فقط ((  استغفار ))کنید؛ هم برای خودتان و هم برای کسی که شما را اذیت کرده است بگو: بیچاره کار بدی کرده است. اگر فهم داشت نمی کرد. وقتی استغفار می کنی خداوند دوست دارد.… بیشتر »

دلایل شیرین بودن آب دهان،شور بودن آب چشم وتلخ بودن آب گوش

چرا خداوند آب دهان را شیرین و اشک چشم را شور و آب گوش را تلخ و آب بینی را خنک قرار داده است؟ امام صادق علیه السلام می فرمایند:  آب دهان شیرین است تا انسان از خوردن و آشامیدن لذت ببرد. آب چشم شور است برای محفوظ نگه داشتن پیه چشم زیرا اگر شور نبود… بیشتر »

برای رسیدن به حوائج

مرحوم آیت الله بهاء الدینی رحمه الله می فرمودند: ما تجربه زیادی به دست آورده ایم و وجدان نموده ایم که برای رهایی از مشکلات راههایی هست که بهترین آنها که خود ما حس کرده ایم و به کمک آنها به حاجت هایمان رسیده ایم چهار چیز است: نذر کردن گوسفند برای… بیشتر »

پاداش نماز هدیه به معصومین علیهم السلام

احمد بن عبد اللَّه بجلى حديث را با سندش به امامان عليهم السلام مى ‏رساند-:  فرمود: «هر كس پاداش نمازش را براى فرستاده خدا و امير مؤمنان و اوصياى پس از او- كه درودها و سلام خداوند بر همه ايشان باد- قرار دهد، خداوند، پاداش نمازش را چندين و چند برابر… بیشتر »

برای رفع تنبلی و کسالت در عبادات چه باید کرد؟

آیت الله العظمی بهجت رضوان الله علیه : در اوقات نشاط، مشغول به عبادت مستحبه شوید؛ و در اوقات کسالت، اقتصار بر واجبات نمایید. [فقط واجبات را انجام دهید]  صدای سخن عشق؛ حکمت ها و حکایت های نماز از زبان آیت الله بهجت؛ ص 105 بیشتر »