آرشیو برای: "اسفند 1397"

آزاد شدن با هدیه شاخه گلی

​‍ ‍سالار شهیدان ، حضرت حسین_بن_علی (علیه السلام) از جمله کسانی است که نه تنها نیکی را با نیکی بلکه بهتر از آن پاسخ گوید. نقل شده است : امام حسین (علیه السلام ) کنیزی داشت، روزی آن کنیز شاخه ريحانی به خدمت آن حضرت به عنوان هدیه آورد. امام آن را گرفت و… بیشتر »

کدام مردم برترند؟

حکمت پلک ولب

امام علی (ع):همانا خدای تعالی خطاب به فرزند آدم میفرماید:ای پسر آدم هرگاه چشمان تو با تو در دیدن حرام منازعه کند برای رفع آن دو پلک قرار دادم که آنها را در هنگام مشاهده حرام در هم کنی و حرام را مشاهده نکنی و اگر زبانت با تو در مورد صحبت از محرمات منازعه… بیشتر »

خواص مصرف عسل در حالت ناشتا

اﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ(ع) می فرمایند:  ﺩﺭﻋﺴﻞ،ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻫﺮﺩﺭﺩﻯ ﺍﺳﺖ ﻫﺮﻛﺲ ﻧﺎﺷﺘــــﺎ ﻳﻚ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻠﻴﺴﺪ،ﺍﻳﻦ ﻋﺴﻞ،غلبه ی ﺑﻠﻐﻢ و ســودا ﺭﺍ درمان می کندﺻﻔﺮﺍ ﺭﺍﻓﺮﻭﻣﻰ ﻧﺸﺎﻧَﺪو ذهــــــنش ﺭﺍ ﺻﻔـــــﺎ ﻣﻰ ﺑﺨﺸﺪ.  منبع: بحار،ﺝ۶۶،ﺹ۲۹۳ بیشتر »

اعمال مشترک ماه رجب

اعمال مشرک ماه رجب 1-غسل:رسول گرامی اسلام(ص):هر که در ماه رجب،اول،نیمه و آخر آن غسل کند از گناهانش بیرون می آیدبه مانند روزی که از مادر متولد شد.(اقبال الاعمال ص118) 2-ذکر هزار بار(لااِله الاَّالله):هر کس در ماه رجب،هزار بار(لااِله الاَّالله)بگوید… بیشتر »

سه پاداش تمام نشدنی

سه پاداش تمام نشدنی عَنِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (ع) قَالَ: لَيْسَ يَتْبَعُ الرَّجُلَ بَعْدَ مَوْتِهِ مِنَ الْأَجْرِ إِلَّا ثَلَاثُ خِصَالٍ صَدَقَةٌ أَجْرَاهَا فِي حَيَاتِهِ فَهِيَ تَجْرِي بَعْدَ مَوْتِهِ وَ سُنَّةٌ سَنَّهَا هُدًى فَهِيَ… بیشتر »

این الرجبیون

امام كاظم (علیه السلام):  رجب ماه بزرگى است كه خداوند [پاداش] نيكى ها را در آن دو چندان و گناهان را پاك مى كند؛ هر كس يك روز از ماه رجب را روزه بدارد،آتش دوزخ مسیر يك ساله از او دور شود و هر كس سه روز، روزه بدارد بهشت برای او واجب شود. من لا يحضره… بیشتر »

ماه من و بنده

در آستانه فرارسیدن ماه رجب  خداوند در آسمان هفتم فرشته‌ای را منصوب فرموده که به او «داعی» (به معنای دعوت‌کننده) گویند. چون ماه_رجب فرا رسد، آن فرشته از آغاز شب تا صبح ندا سر می‌دهد: خوشا به حال ذاکران و یادآوران خدا، خوشا به حال مطیعان و خداوند تعالی… بیشتر »

علل تیرگی روابط فرزندان و والدین

در عصر و زمان ما روابط پدران و مادران با فرزندان غالبا روابط حسنه ای نیست و این مطلب دلیلی دارد: 1- نگاه حقارت آمیز هر کدام به دیگری به چشم حقارت نگاه می کند. فرزندان می گویند:«ما درس خوانده ایم و تحصیلات عالیه داریم و والدین ما خبر ندارند که دنیا چه… بیشتر »

گفتمان ولایت فقیه

نشست بصیرتی گفتمان ولایت فقیه با حضوراساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) قصرشیرین در سالن زینبیه این مدرسه برگزار شد. خانم نظری (مدرس مدرسه علمیه و مربی هادی – سیاسی شهرستان قصرشیرین) در ابتدای نشست ضمن تأکید برولایت مداری و دفاع از… بیشتر »