موضوع: "اخبار مدرسه"

ذبح ده راس گوسفند به مناسبت عید غدیر به همت مرکز نیکوکاری حوزه علمیه و توزیع در بین ایتام و نیازمندان حاشیه و سطح شهر

ذبح ده راس گوسفند و توزیع بین ایتام و فقراء در حاشیه وسطح شهر به همت مرکز نیکوکاری مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام شهرستان قصرشیرین

توزیع گوشت قربانی بین ایتام و نیازمندان حاشیه نشین و سطح شهر

به همت خیرین مرکز نیکوکاری حوزه علمیه خواهران قصرشیرین دیروز 5عدد گوسفند تهیه، قربانی شدو با بسته های یک کیلویی به تعداد88بسته در بین ایتام و نیازمندان حاشیه نشین و سطح شهر توزیع گردید.

پخت و توزیع افطاری در بین نیازمندان سطح شهر

طبق روال هر ساله به همت خیرین مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام قصرشیرین به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام تهیه 300پرس غذای افطاری توسط کادر و طلاب پخت و توزیع در بین نیازمندان سطح شهر انجام گرفت.

کمک مومنانه

توزیع 34بسته معیشتی(برنج 5کیلو،چای یک کیلو،شکر یک کیلو) با ارزش1870000تومان وبسته پوشاک(200جفت کفش و30 بلوز و شلوار و30 پتو مسافرتی)به ارزش3400000تومان در روز عید  مبعث با همکاری خیرین تهیه و در  بین خانواده های ایتام و نیازمندان توزیع گردید.

مراسم عزاداری روز دهم سالار شهیدان با حضور عموم بانوان شهرستان برگزار شد

 مراسم عزاداری روز دهم سید و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام با حضور عموم بانوان شهرستان در داخل فضای باز(حیاط)مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

 در این مراسم خانم معصومه نظری(مدرس مدرسه علمیه)،در ابتدا  ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران باوفایش، مقدمه ایی راجع به رجزخوانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی: هیچ شبی نیست ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم، نیروی قدس حریف شماست، بدانید ماملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم، ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم. بیا، مامنتظریم، مرد این میدان ما هستیم برای شما.شما می دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما، این جنگ را شما شروع می کنید و اما پایانش را ماترسیم می کنیم.بیان نمود.

وی افزود:شهید مطهری(ره) فرمودند: امام حسین علیه السلام خودش دلیل نهضتش را بیان کرد، نه یک جا، نه دو جا، نه ده جا.امام حسین علیه السلام اگر نگفته بود ما حق داشتیم از پیش ببافیم.

امام حسین علیه السلام در کمال صراحت می گوید: دنیای ما را مفاسد گرفته است، امت جدّم فاسد شده اند، قیام کرده ام برای اصلاح. هدفی جزء امر به معروف و نهی از منکر ندارم.

خانم نظری در ادامه گفت: یکی از سنگین ترین و پر خطرترین جاهایی که حقّ الناس به گردن ما می آیددر همین جاست: کوچه و خیابان و محل کار و همسایگان(حق الناس در اجتماع) دخترخانم ها و بانوانی که با بی توجهی با وضع نامناسب در انظار مردم و مردان و پسران نامحرم حاضر می شوندحقّ الناس بسیار سنگینی بر عهده خود می آورند. آنها با این یک کار مرتکب چه اشتباهات بزرگی می شوند:

1-مرتکب گناه کبیره می شوندحق الله به عهده خودشان می آید چرا؟ چون حکم خدا که رعایت عفت،حیا و پوشش است را به جا نمی آورند و از حکم خدا سرپیچی می کنند و رعایت نکردن عفت و پوشش مناسب برای دختران و بانوان باعث فروپاشی خیلی از خانواده ها می شود. تا جایی که می توانید به دیگران امر به معروف و نهی از منکر کنید و سعی کنید فرزندان خود را دراین راه درست تربیت کنیم.

2-حق الناس را زیر پا می گذارند:مخصوصا در این عصر متاسفانه ازدواج برای جوانان بسیار سخت شده و خیلی از خانواده ها همکاری لازم را بعمل نمی آورند و این جوان که نیاز به ازدواج دارد شور و هیجان جوانی اش باید از راه حلال صورت بگیرد و تلاش و کارش برای توسعه زندگی مباح و حلالش باشد.

مدرس مدرسه علمیه در پایان گفت: سعی کنیم با حضور در این مجالس ان شاءالله سیره و سبک زندگی خود را بر طبق سیره اهل بیت علیه السلام الگو بگیرم و عمل کنیم.

مداحی توسط ذاکر اهل بیت علیه السلام کربلایی حسن شهبازی  و پذیرایی با رعایت پروتکل بهداشتی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

مراسم عزاداری روز هفتم سالار شهیدان با حضور عموم بانوان شهرستان برگزار شد

مراسم عزاداری روز هفتم سید و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام با حضور عموم بانوان شهرستان در داخل فضای باز(حیاط)مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

در این مراسم خانم نجفی احمدآبادی(مدیر مدرسه علمیه)، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به مدعوین، به برشماری خصوصیات مردم زمان امام حسین(علیه السلام) پرداخت و اشاره نمود منفعت طلبی، عافیت طلبی، سازشکاری، بی تفاوتی، ترس از جان و مال از جمله خصوصیات عامه جامعه بود و این خصوصیات مثل رسوب کف دریا از زمان جنگ صفین تا آن زمان بیشتر و بیشتر می شد به خاطر همین خصوصیات جامعه اسلامی در حال استحاله به یک جامعه ظاهر اسلامی و باطن غیراسلامی تبدیل شده بود بجز اندکی از صحابه پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) ویاران امیرالمومنین علیه السلام که باقی مانده بودند.

وی افزود: اگر ما مراقب نباشیم انقلاب اسلامی ما نیز که ام القری اسلام امروز است به چنین حالتی گرفتار می شود.

مدیر مدرسه علمیه در ادامه: به آثار فردی و اجتماعی عزاداری سید الشهدا اشاره نمود و گفت حضور در مجلس امام حسین(علیه السلام) مواردی ازجمله: 1-فکر کردن به خوبیها را به دنبال دارد. 2-فکر کردن به قبح زشتی ها را به دنبال دارد.3- مشغول شدن به یاد خدا و دوستداران خداست.4- مایه هدایت ما و فرزندانمان و جامعه اطراف است.5- مایه تربیت خودمان و فرزندان و جامعه ماست که شهید سردار سلیمانی تربیت شده ی همین مکتب است  و همین محرم ها بود.

خانم نجفی احمدآبادی در پایان به ویژگی های اخلاقی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت ان شاء الله که همه ما بتوانیم در زندگی از این شهید بزرگوار الگو بگیریم.

مداحی توسط ذاکر اهل بیت علیهم السلام کربلایی حسن شهبازی،قرائت زیارت عاشورا،تهیه و دوخت ماسک توسط طلاب مدرسه علمیه وتوزیع آن در بین حضار وپذیرایی با رعایت پروتوکل بهداشتی از دیگر برنامه های این مراسم بود

 

رزمایش مومنانه در دهه کرامت

مرحله پنجم رزمایش مومنانه در دهه کرامت،مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام قصرشیرین توسط خیرین تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

رزمایش مومنانه

مرحله چهارم رزمایش مومنانه مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام خواهران قصرشیرین

رزمایش مومنانه

180پرس غذای گرم در افطار میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) توسط طلاب،کادر و اساتید مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام)تهیه و بین ایتام و محسنین شهرستان قصرشیرین در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی توزیع شد.

رزمایش همدلی

راه اندازی کارگاه تولید ماسک در شهرستان سرپل ذهاب باهمکاری دفتر امام جمعه و قرارگاه فرهنگی حضرت ولی عصر .

با مسئولیت و همکاری مبلغین مدرسه_علمیه_امام_حسین علیه السلام شهرستان قصر_شیرین

1 3 4 5 ...6 7