توصیه آیت الله بهجت(ره)به دعا کردن برای در گذشتگان

و اگر کسی از این دنیا رخت بر بسته باشد،چه كرامتى از اين بالاتر است كه هديه‏اى از دعا و طلب آمرزش از تو به برادر مؤمنت رسد و حال آنكه او در زير طبقات خاك خوابيده.

و تأمّل كن كه روح او به چه حد از تو شاد مى‏شود كه اهل و فرزندانش ميراث او را قسمت مى‏كنند و در مال او عيش و تنعم مى‏نمايند و تو او را در تاريكى‏هاى شب ياد مى‏كنى و از خدا آمرزش او را مى‏طلبى و هديه از براى او مى‏فرستى.

و پيغمبر خدا- صلّى اللّه عليه و آله- فرمودند كه:  «ميّت در قبر مانند كسى است كه به دريا غرق شده باشد، هر چه را ديد چنگ به آن مى‏زند كه شايد نجات يابد. و منتظر دعاى كسى است كه به او دعا كند از: فرزند و پدر و برادر خويش. و از دعاى زندگان نورهائى مانند كوهها داخل قبور اموات مى‏شود. و اين مثل هديه‏اى است كه زندگان از براى يكديگر مى‏فرستند. پس چون كسى از براى ميتى استغفارى يا دعائى كرد فرشته‏اى آن را بر طبقى مى‏گذارد و از براى ميت مى‏برد و مى‏گويد: اين هديه‏اى است كه فلان برادرت يا فلان خويشت از براى تو فرستاده است و آن ميت به اين سبب شاد مى‏شود».   مطالعه  کتاب معراج السعاده، صفحه 26

  • 5 stars
    نظر از: كوثر
    1396/12/24 @ 09:28:38 ب.ظ

    كوثر [عضو] 

    احسنت
    به وبلاگ بنده هم سر بزنید
    http://blog42.kowsarblog.ir/
    یا علی(علیه السلام)

  • 5 stars
    نظر از: مستاجر خدا:)
    1396/12/24 @ 05:32:44 ب.ظ

    مستاجر خدا:) [عضو] 

    احسنت
    خوشحال میشم از وبلاگم دیدن کنید
    http://blogroga.kowsarblog.ir/
    موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.