موضوع: "رهبر فقط سید علی"

هر جای آسمان رفتم این سید را دیدم

 علامه حسن زاده آملی(ره)سینه ی خود را شکافتم، به هر جای آسمان رفتم این سید (خامنه ای) را دیدم. باید قنبر حضرت خامنه ای کبیر بود.

علامه عظیم‌الشأن حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می‌کنند. حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می‌فرمایند این کار را نکنید. علامه حسن‌زاده می‌فرمایند: اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی‌کردم. ایشان در جای دیگر فرموده‌اند:

گوش‌تان به دهان رهبر باشد. چون ایشان گوششان به دهان حجت‌بن‌الحسن(عج) است.این جملات وقتی بیشتر معنا پیدا می‌کند که بدانیم صاحب تفسیر المیزان، علامه عارف آیت‌الله طباطبایی درباره شاگردش علامه حسن‌زاده فرموده‌اند: حسن‌زاده را کسی نشناخت جز امام زمان(عج). راهی که حسن‌زاده در پیش دارد، خاک آن توتیای چشم طباطبایی.

آیت الله مصباح یزدی: اگر امثال بنده شبانه‌روز تسبیح به دست بگیریم و فقط خدا را شکر کنیم که خدا چنین رهبری را به ما داده، والله معتقدم که از عهده شکر این نعمت برنمی‌آییم. رهبر عزیز ما تالی تلو معصوم(ع) است.

آیت الله جوادی آملی: رهبری نه پست است نه مقام ، بلکه امام جامعه است. چگونه است که در نماز با اقتدای چند نفر می گوییم امام جماعت ، اما به رهبر جهان اسلام نگوییم امام؟ هر لفظی غیر از امام خامنه ای جفاست به ایشان.

یاد سردار در دلها ماندگار می ماند

شادی روح شهدا مخصوصا سردار دلها شهید سلیمانی صلوات

فضیلت صدقه

 پیامبر صلی‌ الله علیه و آله:
«اَلصَّدَقَهُٔ تَدفَعُ البَلاءَ وَ هِیَ اَنجَحُ دَواءٍ وَ تَدفَعُ القَضاءَ وَ قَد اُبرِمَ اِبراما وَ لا یَذهَبُ بِالدواءِ اِلاَّ الدُّعاءُ وَ الصَّدَقَهُٔ»
 صدقه #بلا را برطرف می‌کند و مؤثرترین داروست، همچنین #قضای ،حتمی را برمی‌گرداند و #درد و #بیماری ها را چیزی جز دعا و صدقه از بین نمی‌برد.

 منبع : بحارالأنوار (ط_بیروت)، ج۹۳، ص۱۳۷، ح۱۴

مراسم عزاداری روز دهم سالار شهیدان با حضور عموم بانوان شهرستان برگزار شد

 مراسم عزاداری روز دهم سید و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام با حضور عموم بانوان شهرستان در داخل فضای باز(حیاط)مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

 در این مراسم خانم معصومه نظری(مدرس مدرسه علمیه)،در ابتدا  ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران باوفایش، مقدمه ایی راجع به رجزخوانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی: هیچ شبی نیست ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم، نیروی قدس حریف شماست، بدانید ماملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم، ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم. بیا، مامنتظریم، مرد این میدان ما هستیم برای شما.شما می دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما، این جنگ را شما شروع می کنید و اما پایانش را ماترسیم می کنیم.بیان نمود.

وی افزود:شهید مطهری(ره) فرمودند: امام حسین علیه السلام خودش دلیل نهضتش را بیان کرد، نه یک جا، نه دو جا، نه ده جا.امام حسین علیه السلام اگر نگفته بود ما حق داشتیم از پیش ببافیم.

امام حسین علیه السلام در کمال صراحت می گوید: دنیای ما را مفاسد گرفته است، امت جدّم فاسد شده اند، قیام کرده ام برای اصلاح. هدفی جزء امر به معروف و نهی از منکر ندارم.

خانم نظری در ادامه گفت: یکی از سنگین ترین و پر خطرترین جاهایی که حقّ الناس به گردن ما می آیددر همین جاست: کوچه و خیابان و محل کار و همسایگان(حق الناس در اجتماع) دخترخانم ها و بانوانی که با بی توجهی با وضع نامناسب در انظار مردم و مردان و پسران نامحرم حاضر می شوندحقّ الناس بسیار سنگینی بر عهده خود می آورند. آنها با این یک کار مرتکب چه اشتباهات بزرگی می شوند:

1-مرتکب گناه کبیره می شوندحق الله به عهده خودشان می آید چرا؟ چون حکم خدا که رعایت عفت،حیا و پوشش است را به جا نمی آورند و از حکم خدا سرپیچی می کنند و رعایت نکردن عفت و پوشش مناسب برای دختران و بانوان باعث فروپاشی خیلی از خانواده ها می شود. تا جایی که می توانید به دیگران امر به معروف و نهی از منکر کنید و سعی کنید فرزندان خود را دراین راه درست تربیت کنیم.

2-حق الناس را زیر پا می گذارند:مخصوصا در این عصر متاسفانه ازدواج برای جوانان بسیار سخت شده و خیلی از خانواده ها همکاری لازم را بعمل نمی آورند و این جوان که نیاز به ازدواج دارد شور و هیجان جوانی اش باید از راه حلال صورت بگیرد و تلاش و کارش برای توسعه زندگی مباح و حلالش باشد.

مدرس مدرسه علمیه در پایان گفت: سعی کنیم با حضور در این مجالس ان شاءالله سیره و سبک زندگی خود را بر طبق سیره اهل بیت علیه السلام الگو بگیرم و عمل کنیم.

مداحی توسط ذاکر اهل بیت علیه السلام کربلایی حسن شهبازی  و پذیرایی با رعایت پروتکل بهداشتی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

مراسم عزاداری روز هفتم سالار شهیدان با حضور عموم بانوان شهرستان برگزار شد

مراسم عزاداری روز هفتم سید و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام با حضور عموم بانوان شهرستان در داخل فضای باز(حیاط)مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

در این مراسم خانم نجفی احمدآبادی(مدیر مدرسه علمیه)، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به مدعوین، به برشماری خصوصیات مردم زمان امام حسین(علیه السلام) پرداخت و اشاره نمود منفعت طلبی، عافیت طلبی، سازشکاری، بی تفاوتی، ترس از جان و مال از جمله خصوصیات عامه جامعه بود و این خصوصیات مثل رسوب کف دریا از زمان جنگ صفین تا آن زمان بیشتر و بیشتر می شد به خاطر همین خصوصیات جامعه اسلامی در حال استحاله به یک جامعه ظاهر اسلامی و باطن غیراسلامی تبدیل شده بود بجز اندکی از صحابه پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) ویاران امیرالمومنین علیه السلام که باقی مانده بودند.

وی افزود: اگر ما مراقب نباشیم انقلاب اسلامی ما نیز که ام القری اسلام امروز است به چنین حالتی گرفتار می شود.

مدیر مدرسه علمیه در ادامه: به آثار فردی و اجتماعی عزاداری سید الشهدا اشاره نمود و گفت حضور در مجلس امام حسین(علیه السلام) مواردی ازجمله: 1-فکر کردن به خوبیها را به دنبال دارد. 2-فکر کردن به قبح زشتی ها را به دنبال دارد.3- مشغول شدن به یاد خدا و دوستداران خداست.4- مایه هدایت ما و فرزندانمان و جامعه اطراف است.5- مایه تربیت خودمان و فرزندان و جامعه ماست که شهید سردار سلیمانی تربیت شده ی همین مکتب است  و همین محرم ها بود.

خانم نجفی احمدآبادی در پایان به ویژگی های اخلاقی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت ان شاء الله که همه ما بتوانیم در زندگی از این شهید بزرگوار الگو بگیریم.

مداحی توسط ذاکر اهل بیت علیهم السلام کربلایی حسن شهبازی،قرائت زیارت عاشورا،تهیه و دوخت ماسک توسط طلاب مدرسه علمیه وتوزیع آن در بین حضار وپذیرایی با رعایت پروتوکل بهداشتی از دیگر برنامه های این مراسم بود

 

مراسم جشن نیمه شعبان

گزارش برنامه های مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام قصرشیرین به مناسبت ولادت یگانه منجی عالم بشریت به شرح ذیل انجام گرفت:

1. برگزاری مراسم جشن و احیاء شب نیمه شعبان در فضای مجازی به صورت آنلاین.

2. برگزاری مسابقه کتابخوانی،کتاب انتظار فرج امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف در کلام حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)ویژه طلاب، اساتید، مبلغین و خانواده های آنها

3. برگزاری مسابقه نقاشی،کاردستی و حفظ شعر ویژه کودکان 4تا10 در سطح شهر به صورت مجازی.

4. پویش هر خانه یک جشن در منازل طلاب و مبلغین

5.فضاسازی منازل، بیمارستان و عیادت،  دلجویی و عیدی به کودکان بستری بیمارستان توسط مبلغین

6. تهیه گل سر و هدیه به دخترهای زیر9سال توسط یکی از مبلغین 

7. تهیه نذری و توزیع آن در بین اقوام نیازمند.

8. تهیه کیک میلاد توسط مبلغین و توزیع بین اقوام.

برگزاری دوره مقدماتی آموزشی امداد و کمک های اولیه

دوره مقدماتی آموزشی کمک های اولیه و امداد و نجات  طی 8جلسه یک ساعته درداخل مدرسه علمیه با حضور25نفر از طلاب وکادر مورخ:98/9/4الی98/9/27 با حضور خانم درون پرور(مربی هلال احمر) در مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام)شهرستان قصرشیرین برگزار شد.
در این دوره که در دوبخش عملی و نظری برگزار شد مطالب زیر ارائه گردید از جمله:
1-اصول هفت گانه هلال احمر و صلیب سرخ2- علائم حیاتی3-فشارخون و علائم فشارخون بالا و پایین 4- سی پی آر(احیای قلبی-ریوی)5-علائم و نشانه های ایست قلبی 6- سوختگی و انواع آن
خانم درون پرور در پایان به صورت عملی و نظری از شرکت کنندگان آزمون گرفتند و در پایان به شرکت کنندگان گواهی دوره از طرف هلال احمر شهرستان داده شد.

 

158072354320191209_111504.jpg

158072354320191209_113237.jpg

158072354220191202_113700.jpg

همایش مادران فاطمی

همایش مادران فاطمی با حضور طلاب و عموم بانوان شهرستان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان در روز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) در مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) قصرشیرین برگزار شد.
در این همایش حجت الاسلام و المسلمین شیرمحمدی(روحانی هوا و فضا سپاه تهران) ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) خدمت حضار محترمه گفت: هر چند زنان زیاد به لحاظ فضایل اخلاقی، انسانی و نقش آفرینی در جهان بشریت در طول تاریخ خوش درخشیدند اما هیچ زنی به پای حضور حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) نرسیده است چرا که ایشان با عمر کوتاه خود، آثار و برکات زیادی را برای همه ی زمان ها به یادگار گذاشت.
وی افزود:امروز شاهد هستیم که بقای اسلام توسط حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) و فرزندان ایشان رقم خورده است و آیات و روایات و سوره های قرآنی بویژه سوره کوثر گواه عظمت این بانوی بی نظیر اسلام را می رساند.
حجت الاسلام شیرمحمدی با بیان اهمیت و ضرورت الگو قرار دادن حضرت زهرا(سلام الله علیها) در تمامی زندگی شئونات زندگی تصریح کرد: در واقع مسیر رسیدن به سعادت و کمال برای همه ی انسانها داشتن یک الگوی جامع و کامل است که البته زندگی ایشان مملو از آموزه های دینی و قرآنی است که هر انسانی از آن الگوبرداری کند، سعادت دنیا و آخرت نصیب او می شود.
سخنران این نشست ادامه داد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان مادری عفیف و پاکدامن در تربیت فرزندان و نسل ها بسیار موفق بودند که روحیه و اطاعت از خداوند و بنده ی صالح بودن را از خود به ارمغان گذاشتند.
حجت الاسلام شیرمحمدی در پایان یادآور شد: الگو پذیری انسان امروز از آن بزرگواران در واقع، یافتن راه ها، خطوط اصلی زندگی اسوه های دینی و چگونگی رسیدن به کمال و شکوفاسازی استعدادها است و این مسأله ارتباطی به زمان و مکان خاصی ندارد.
مرثیه خوانی و سوگواری و همچنین قرائت زیارت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و پذیرایی از مدعوین از دیگر برنامه های این نشست بود.

158063878320200129_154313.jpg

158063878220200129_154244.jpg

158063878320200129_154151.jpg

158063878120200129_154001.jpg

برگزاری جلسه اخلاق عمومی باحضور امام جمعه محترم شهرستان

با مردم تعامل داشته وسعی کنید در بین ایشان حضور شایسته و موثری داشته باشید.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی( امام جمعه شهرستان قصرشیرین ) در جلسه ی اخلاق وبین جمعی از طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) با بیان جایگاه و عظمت رسول گرامی اسلام(ص) در همه ی ادیان و پیروان آنها تأکید کرد: رعایت حدود و احکام الهی بر همگان واجب شرعی است و یکی از مهم ترین وظایف طلاب آموزش آن به مردم جامعه و تشویق ایشان در رعایت آن می باشد.
امام جمعه ی قصرشیرین با تأکید بر اینکه تقوای الهی را باید رعایت حدود الهی و باید نبایدهای زندگی دانست؛ تصریح کرد: دین داری وظیفه ی همه ی مردم است و رعایت احکام و حدود الهی از واجبات دین است خصوصأ از طلاب که جزء پیشگامان در دین هستند انتظار بیشتری می رود.
وی در ادامه بیاناتش خطاب به طلاب مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) گفت: با مردم تعامل داشته وسعی کنید در بین ایشان حضور شایسته و موثری داشته باشید. چرا که حضور طلابی که خود اهل رعایت هستند بهترین الگو برای عموم مردم جامعه می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین ملکی در پایان با تأکید بر رشد علمی و اخلاقی طلاب گفت: از تأثیرات مثبت زی طلبگی همین موفقیت های علمی و اخلاقی طلاب حوزه های علمیه است که همه روزه شاهد آن هستیم و این روحیه ی جهادی باید با افزایش ایمان و تقوا روز به روز بیشتر و بهتر برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان عمل کند.
در پایان این نشست اخلاقی از معاونین پژوهش و فرهنگی مدرسه ی علمیه ی امام حسین(علیه السلام) که به ترتیب موفق به کسب رتبه های برگزیده در اجرای نشست پژوهشی و فعالیت های فرهنگی در مقطع کشوری و استانی شده بودند ؛ تقدیر به عمل آمد.

1572634333img_20191029_232737.jpg

157263433220191028_113213.jpg

1572634332img_20191029_232744.jpg

157263433220191028_113143.jpg

برگزاری مراسم حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) و شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)

#خبر_مدرسه_علمیه_امام_حسین_علیه_السلام_قصرشیرین
#برگزاری_مراسم_عزاداری
#رحلت_رسول_اکرم_ص
#شهادت_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام
هدف اصلی رسالت پیامبر اکرم (ص) شکوفایی اخلاق اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین کاووسی (رییس عقیدتی- سیاسی نیروی انتظامی ناحیه ی قصرشیرین) در مراسم عزاداری و سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی(علیه السلام) در سالن زینبیه مدرسه علمیه ی امام حسین(علیه السلام) و در بین جمعی از طلاب وعموم بانوان شهرستان قصرشیرین با اشاره به مراتب وجودی و کمالات معنوی حضرت رسول(صلی الله علیه وآله وسلم) اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف رسالت پیامبر اکرم(ص) شکوفا نمودن اخلاق در جامعه بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین کاووسی، گسترش دین اسلام را در مدت 23 سال رسالت پیامبر اعظم(ص) ناشی از جذابیت آن حضرت در حسن خلق و رفتار و گفتار دانست و افزود: اخلاق حسنه و ملایمت در رفتار و گفتار مسلمانان هم اکنون نیز می تواند غیرمسلمانان را به این دین الهی که کامل کننده ی دیگر ادیان است جلب نماید.
وی با بیان اینکه هر سیره ای به هر میزان و با هر مرتبه از مراتب قرآن هماهنگی کند و به همان اندازه قرآنی است و چون رسول خدا سیره اش را بر حقایق قرآنی تنظیم کرده است سیره ی آن حضرت کاملترین سیره هاست لذا قرآن کریم از حضرت رسول اکرم(ص) با عنوان اسوه ی حسنه یاد کرده است.
رییس عقیدتی- سیاسی نیروی انتظامی ناحیه ی قصرشیرین در پایان گفت: هدف اصلی رسالت پیامبر اکرم(ص) شکوفایی اخلاق اسلامی است و ایشان بهترین شیوه های تربیتی را فرا روی پیروان خود قرار داده است. لذا زندگی متعالی آن حضرت می تواند به عنوان موفق ترین الگوهای تربیتی در طول تاریخ بشر مطرح شود.
قرائت زیارت حضرت پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم) از راه دور، مداحی و مرثیه خوانی ازدیگر برنامه های این مراسم بود و در پایان مدعوین مهمان سفره با برکت اهل بیت(علیهم السلام) بودند و هزینه پذیرایی از طرف خیرین تهیه شده بود.

1572633298img_20191029_232443.jpg

1572633297img_20191029_232326.jpg

1572633295img_5754.jpg

1572633293img_5755.jpg

1572633292img_20191029_232502.jpg

1 3 4