موضوع: "نکات تندرستی"

کاشت ناخن باعث سرطان می شود

 کاشت ناخن باعث سرطان میشود با توجه به فراگیر شدن کاشت ناخن و رابطه نزدیک آن با قارچ‌های پوستی و نیز وجود ترکیبات سرطانزا در مواد آن کاشت ناخن باعث سرطان می‌شود.

دم نوش های نشاط آور

در این بخش میخواهیم  دم نوش های نشاط اور همراه با فواید آنها را خدمت دوستان عزیز عرض کنیم  امیدوارم  براتون جالب باشه و روزهای آینده هم ما را همراهی کنید..

1-آویشن:

یکی از گیاهان معطر است که خواص درمانی فروان دارد،تقویت کننده اعصاب  و نشاط آور بوده و در روایات از آن با نام سعتر،جهت ناراحتی معده،کثرت بلغم و تقویت نور چشم بسیار سخن به میان آمده.کاشف و محقق نامی محمد زکریای رازی این گیاه پرخاصیت را به اشخاصی که دارای مزاج سرد می باشند توصیه کرده،معتقداست که به بدن حرارت داده،نفخ شکن بوده،در هضم غذا خوب عمل می نماید.

در منابع نباتی و گیاهی از آ ویشن  زیاد تعریف شده و آقای لئونی کارلیه در کتاب میوه ها و سبزیجات شفا بخش از قول پروفسور تروسو نقل میکند که آویشن دشمن سم است وخواص طبی دارد،خون را به جریان انداخته وموجب تقویت و ازدیاد هوش وقوه ادراک انسان می گرددو در نارسایی فعالیت های کبدی مفیداست،همچنین در درمان زکام ،برنشیت،آسم،گریپ،سوء هاضمه،دل درد و رماتیسم  پودر اویشن درمان مناسبی است.

بی اشتهایی یکی از شایع ترین مشکلات نسل امروز است و آویشن یکی از گیا هان اشتها آور که برای این منظور 25-15گرم آویشن شیرازی را در یک لیتر اب جوش دم کرده و 2-3استکان در روز مصرف شود.

آویشن را میتوان به عنوان بهترین و شفابخش ترین گیاهان جایگزین چای نموده و از خواص فراوان آن بهره مند شد.

فواید آویشن:

_آویشن بهترین دارو برای افراد بلغمی مزاج و کسانی  است که دائما از رطوبت بدن و درد مفاصل شکوه دارند.

_آویشن گیاهی اشتها اور  ومفید برای ناراحتی های معده است،در روایات به عنوان دباغی کننده معده یاد شده.

_آویشن بی ضرر ترین نوشیدنی جهت خوابی آرام ومفید است،برای این منظور غروب یک استکان دمکرده آویشن میل شود.

_آویشن برطرف کننده انگل و کرم های موذی و دارویی مناسب برای نفخ شکم و بخارات بدن و گازهای معده است.

_آویشن تقویت کننده مطمئن برای سیستم اعصاب و فرح بخش است.

افرادی که طبع گرمی دارند باید در مصرف آویشن دقت نمایند زیرا گیاهی با طبع گرم است.البته افراد سرد مزاج هم باید در مصرف آن ،اعتدال را رعایت نمایند. زیرا مداومت  و زیاده  روی یا پررنگ مصرف کردن آن بنا به نظر کارشناسان ممکن است ورم معده ایجاد کند.

آخر اینکه عرق و پودر آویشن خصوصا همراه ماست ودوغ و آنچه طبع  سرد داردبسیار مفید است و بخور آویشن یکی از بهترین راهها برای زیبایی و طراوت پوست بانوان

محسوب میشود..

(منبع ،خدایا چه بخورم؟ص 172)

ادامه دارد…

منبع پروتئین در قرآن..

خداوند درسوره تین وانجیر، به این میوه قسم خورده است، دانشمندان، دین پژوه میگویند :علت آن است که، انجیر یکی از میوه های همه چیز تمام است، وکلکسیونی ازاملاح و ویتامین‌ها دارد، لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است، اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم دربردارد، که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است، قصه ازاین جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، دربین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند.که به میزان کم، درمغز انسان وحیوانات تولید میشوند، این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون ومسول تقویت قلب وشجاعت انسان است، باز تولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود. ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط درانجیر وزیتون موجود است،وبرای تامین آن، باشد انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد. یعنی هفت تا زیتون ویکی انجیر. بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهای مصری نامه ای به این تیم تحقیقاتی می نویسد واعلام می کند، که در قرآن،، خداوندبه انجیر و زیتون درکنار هم قسم خورده… نام انجیر فقط یک بار ونام زیتون هفت باردر قرآن آمده است

اگر به بادمجان حساسیت دارید، بخوانید



Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

lang="AR-SA">بادمجان يکي از خوراکي‌هايي است که به دليل ترکيب‌هاي موجودي که در آن وجود دارد باعث بروز حساسيت‌هاي شديد در برخي از افراد مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد آخوندزاده متخصص تغذيه و رژيم درماني گفت: بعضي از افراد بعد از استفاده از سبزيجاتي نظير بادمجان به حساسيت‌هايي بسيار آزار دهنده مبتلا مي‌شوند که بهتر است اينگونه مواد با ماست مصرف شود .

وي افزود: بادمجان سرشار از ترکيب‌هاي پروتئيني و شيميايي از جمله هيستامين است که رابطه مستقمي با واکنش‌هاي بدن دارد و بسيار حساسيت‌زا است.

وي اظهار داشت: افرادي که به برخي از مواد غذايي از جمله بادمجان حساسيت دارند بايستي اينگونه مواد را از برنامه غذايي خود حذف کنند چرا که باعث بروز علائمي از جمله سوزش گلو و دهان مي‌شود.

منبع: اینترنت

 

Normal 0 false false false false EN-US X-NONE AR-SA yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″> UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″ />

pedTables /> yles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true” DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″ LatentStyleCount="267″>



ithPunct />

نکات تندرستی

میوه ای که بوی بد دهان را برطرف می کند
میوه انجیر از ویتامین های a,b,c سرشار است. خداوند در سوره تین به آن قسم یاد می کند. در تورات نیز از انجیر به نیکویی یاد شده و بوداییان آن را میوه ای مقدس به شمار می آوردند و معتقدند که بودا در زیر درخت انجیر به معرفت الهی دست یافت.

به گزارش منابع مستند حدیثی، احادیثی درباره فواید انجیر نقل شده است که بخشی از آن ها را در اینجا می خوانیم.

احادیثی در این باره:

در کتاب کافی به نقل از امام رضا(ع) آمده است که فرمود:«انجیر بوی بد دهان را از بین می برد، استخوان ها را محکم می سازد، موجب رویش مو می شود و برای درمان بیماری ها با وجود آن نیاز به دارو نیست.» سپس فرمود:«انجیر شبیه ترین میوه به میوه های بهشتی می باشد.»

امیر مومنان علی (ع) فرمود: خوردن انجیر موجب نرمی مزاج می شود و برای بادهای قولنجی مفید است پس، از آن به اندازه بخورید و در خوردن آن افراط نکنید.»

در کتاب مکارم به نقل از ابوذر آمده است، روزی برای نبی اکرم(ص) انجیر را هدیه آوردند. آن گرامی به اصحابش فرمود:«بخورید، اگر روزی به شما بگویم که میوه ای از بهشت به زمین آمده است در مورد این میوه چنین خواهم گفت زیرا که هیچ تفاله ای ندارد و برای درمان بواسیر و نقرس مفید است.»

امام رضا(ع) می فرماید:«انجیر برای درمان قولنج خوب است و از هر میوه ای بیشتر به میوه های بهشتی شبیه است و گازهای متراکم درونی را برطرف می کند.»