مراسم عزاداری روز دهم سالار شهیدان با حضور عموم بانوان شهرستان برگزار شد

 مراسم عزاداری روز دهم سید و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام با حضور عموم بانوان شهرستان در داخل فضای باز(حیاط)مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

 در این مراسم خانم معصومه نظری(مدرس مدرسه علمیه)،در ابتدا  ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران باوفایش، مقدمه ایی راجع به رجزخوانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی: هیچ شبی نیست ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم، نیروی قدس حریف شماست، بدانید ماملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم، ما حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم. بیا، مامنتظریم، مرد این میدان ما هستیم برای شما.شما می دانید این جنگ یعنی نابودی همه امکانات شما، این جنگ را شما شروع می کنید و اما پایانش را ماترسیم می کنیم.بیان نمود.

وی افزود:شهید مطهری(ره) فرمودند: امام حسین علیه السلام خودش دلیل نهضتش را بیان کرد، نه یک جا، نه دو جا، نه ده جا.امام حسین علیه السلام اگر نگفته بود ما حق داشتیم از پیش ببافیم.

امام حسین علیه السلام در کمال صراحت می گوید: دنیای ما را مفاسد گرفته است، امت جدّم فاسد شده اند، قیام کرده ام برای اصلاح. هدفی جزء امر به معروف و نهی از منکر ندارم.

خانم نظری در ادامه گفت: یکی از سنگین ترین و پر خطرترین جاهایی که حقّ الناس به گردن ما می آیددر همین جاست: کوچه و خیابان و محل کار و همسایگان(حق الناس در اجتماع) دخترخانم ها و بانوانی که با بی توجهی با وضع نامناسب در انظار مردم و مردان و پسران نامحرم حاضر می شوندحقّ الناس بسیار سنگینی بر عهده خود می آورند. آنها با این یک کار مرتکب چه اشتباهات بزرگی می شوند:

1-مرتکب گناه کبیره می شوندحق الله به عهده خودشان می آید چرا؟ چون حکم خدا که رعایت عفت،حیا و پوشش است را به جا نمی آورند و از حکم خدا سرپیچی می کنند و رعایت نکردن عفت و پوشش مناسب برای دختران و بانوان باعث فروپاشی خیلی از خانواده ها می شود. تا جایی که می توانید به دیگران امر به معروف و نهی از منکر کنید و سعی کنید فرزندان خود را دراین راه درست تربیت کنیم.

2-حق الناس را زیر پا می گذارند:مخصوصا در این عصر متاسفانه ازدواج برای جوانان بسیار سخت شده و خیلی از خانواده ها همکاری لازم را بعمل نمی آورند و این جوان که نیاز به ازدواج دارد شور و هیجان جوانی اش باید از راه حلال صورت بگیرد و تلاش و کارش برای توسعه زندگی مباح و حلالش باشد.

مدرس مدرسه علمیه در پایان گفت: سعی کنیم با حضور در این مجالس ان شاءالله سیره و سبک زندگی خود را بر طبق سیره اهل بیت علیه السلام الگو بگیرم و عمل کنیم.

مداحی توسط ذاکر اهل بیت علیه السلام کربلایی حسن شهبازی  و پذیرایی با رعایت پروتکل بهداشتی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.