مراسم عزاداری روز هفتم سالار شهیدان با حضور عموم بانوان شهرستان برگزار شد

مراسم عزاداری روز هفتم سید و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام با حضور عموم بانوان شهرستان در داخل فضای باز(حیاط)مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

در این مراسم خانم نجفی احمدآبادی(مدیر مدرسه علمیه)، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به مدعوین، به برشماری خصوصیات مردم زمان امام حسین(علیه السلام) پرداخت و اشاره نمود منفعت طلبی، عافیت طلبی، سازشکاری، بی تفاوتی، ترس از جان و مال از جمله خصوصیات عامه جامعه بود و این خصوصیات مثل رسوب کف دریا از زمان جنگ صفین تا آن زمان بیشتر و بیشتر می شد به خاطر همین خصوصیات جامعه اسلامی در حال استحاله به یک جامعه ظاهر اسلامی و باطن غیراسلامی تبدیل شده بود بجز اندکی از صحابه پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) ویاران امیرالمومنین علیه السلام که باقی مانده بودند.

وی افزود: اگر ما مراقب نباشیم انقلاب اسلامی ما نیز که ام القری اسلام امروز است به چنین حالتی گرفتار می شود.

مدیر مدرسه علمیه در ادامه: به آثار فردی و اجتماعی عزاداری سید الشهدا اشاره نمود و گفت حضور در مجلس امام حسین(علیه السلام) مواردی ازجمله: 1-فکر کردن به خوبیها را به دنبال دارد. 2-فکر کردن به قبح زشتی ها را به دنبال دارد.3- مشغول شدن به یاد خدا و دوستداران خداست.4- مایه هدایت ما و فرزندانمان و جامعه اطراف است.5- مایه تربیت خودمان و فرزندان و جامعه ماست که شهید سردار سلیمانی تربیت شده ی همین مکتب است  و همین محرم ها بود.

خانم نجفی احمدآبادی در پایان به ویژگی های اخلاقی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و گفت ان شاء الله که همه ما بتوانیم در زندگی از این شهید بزرگوار الگو بگیریم.

مداحی توسط ذاکر اهل بیت علیهم السلام کربلایی حسن شهبازی،قرائت زیارت عاشورا،تهیه و دوخت ماسک توسط طلاب مدرسه علمیه وتوزیع آن در بین حضار وپذیرایی با رعایت پروتوکل بهداشتی از دیگر برنامه های این مراسم بود

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.