موضوع: "معجزه جاوید"

امیدوار باش

آب هر چند آلوده شده باشد حتی لجن هم شده باشد اگر به دریا برگردد صاف و زلال و پاک می‌شود!! یادت باشد خدا دریای رحمت است و ما چون آب آلوده اگر به آغوش رحمت او باز گردیم کار تمام است و پاک پاک می‌شویم.

به‌ بندگانم‌ بگو‌ من‌ آمرزنده‌‌ و مهربانم

سوره حجر ۴۹

تعلیم کلام نورانی خدا

پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله وسلم)می فرمایند:هرکس به فرزندش قرآن بیاموزد آن فرزند{در روز قیامت}همراه پدر ومادرش فرا خوانده شود تا دو جامه بر تن آنها بپوشند به گونه ای که چهره های بهشتیان از فروغشان بدرخشد.

منبع:اصول کافی/ج6/ص49

تلاوت قرآن، روشنی خانه

پیامبراکرم (صلی الله علیه وآله وسلم):

خانه های خود را به تلاوت قرآن روشن کنید و آنها را گورستان نکنید، چنانچه یهود و نصاری کردند، در کلیساها و عبادتگاه های خود نماز کنند،ولی خانه های خویش را معطل گذارده اند، زیرا که هرگاه در خانه بسیار تلاوت قرآن شد، خیروبرکتش زیاد شود، و اهل آن به وسعت رسند،و آن خانه برای اهل آسمان درخشندگی دارد، چنان چه ستارگان آسمان برای اهل زمین می درخشد.1

حضرت علی(علیه السلام)می فرمایند:خانه ای که در آن قرآن خوانده شود و ذکر خدای عزوجل در آن بشود، برکتش بسیار گردد، فرشتگان در آن بیایند و شیاطین از آن دور شوند،و برای اهل آسمان می درخشد،چنانچه ستارگان برای اهل زمین می درخشند، و خانه ای که در آن قرآن خوانده نشود و ذکر خدای عزوجل در آن نشود، برکتش کم شود، و فرشتگان از آن دور شوند و شیاطین در آن حاضر گردند.2

   1-اصول کافی،ج4،ص413.

2-همان.

معرفی سه موجود نامرئی در قرآن

در قرآن کریم سه نوع از موجودات نامرئی وپنهان نشان داده شده است:

1-موجودات شریف ونافع وخیرانگیز به نام ملائکه:

” الحمدلله فاطر السماوات والارضِ جاعلِالملاعکتهِ رُسُلا” سوره مبارکه فاطر،آیه 1.

ستایش از آن خدایی است که آفریننده ی آسمان ها و زمین است،خدایی که فرشتگان را رسولانی قرار داد.

اعتقاد به وجود ملائکه،در ردیف اعتقاد به خدا وپیامبران وقیامت قرار داده شده است.طبق سوره مبارکه بقره آیه 285(پیامبر،به انچه از سوی پروردگارش به او نازل شده ایمان آورده است ومومنان نیز،به خدا وفرشتگان او وکتاب ها و رسولانش ایمان آورده اند..)

2-موجودات خبیث ومضرّ ومفسد وشرّانگیز به نام شیاطین:

“انَّ الشَّیاطینَ لَیُوحُونَ الی اولیائهم.."  شیاطین،به دوستان خود مطالبی(مخفیانه)القا می کنند…)

3-موجوداتی که ماننددبشر،بد وخوب ومومن وکافر ومصرّونافع دارند به نام جنّ:

“قل اوحیَ الیَّ انَّهُ استمعَ نفرُ من الجن فقالوا انَّا سمعنا قرآنا عجبا"سوره مبارکه جن،آیه 1.

(ای رسول بگو:به من وحی شده است که جمعی از جن به سخنانم گوش فرا داده اند وسپس گفته اند:ما قرآن عجیبی شنیده ایم).

روش شفا یابی با طهارت روحی

قرائت قرآن

یکی از روشهای شفا یابی با طهارت روحی،قرائت قرآن است،به غیر از داشتن اجر معنوی،همچون غذای روح وحیات معنوی آدمی است،با خواندن قرآن کریم انسان قابلیت قرب به پروردگارش را پیدا می کند.خداوند، قرآن  را شفای دل اهل ایمان و بارش رحمت بر قلب مؤمنان معرفی نموده ،می فرماید:

(و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمؤمنین و لا یزید الظالمین الا خسارا:وما آنچه از قرآن می فرستیم،شفای دل مؤمنین  و رحمت  الهی برای اهل ایمان است وکافران وظالمین را به جز  زیان ،نخواهدافزود)سوره اسراء،آیه82.

برای نشاط روحی و تقویت روان،سعی کنید روزی یک یا دو صفحه  قرآن تلاوت کنید ونیت این قرائت را سلامتی مولایمان حضرت حجه ابن الحسن(عج الله تعالی فرجه الشریف)وشادی  اموات قرار دهید.

آدرس:خدایا با دردها چه کنم،زبلیده خدایی،ص52

معجزه جاوید قرآن

شهر شهید پرور قصرشیرین که یکی ازشهرهای مرزی ایران با عراق است در طی 8 سال دفاع مقدس شهیدان بسیاری تقدیم به این مرز و بوم داشته است به همین دلیل هرساله میزبان قدوم مبارک راهیان نور می باشد که برای زیارت قبور شهدا و دیدن مناطق جنگی به این شهر می آیند. در اوایل شهر در مکانی معروف به پل شیرازی هرساله نمایشگاه بزرگی مربوط به جنگ و آثار جنگی و شهدا برگزار می شود.

در سال 1390 به دلیل پوسیدگی سیم های برق در نمایشگاه آتش سوزی شد و کل ماکت ها و تمامی وسایل داخل نمایشگاه در کمتر از چند ساعت به خاکستر تبدیل شد ولی در برابر چشمان متحیر عوامل برقراری نمایشگاه یک کتاب با برگه های نازک کاغذی با وجود اینکه جلد چرمی آن در اثر شعله های آتش ذوب شده بود ، باقی مانده بود. بدون شک چند کاغذ معمولی توان مقابله با شعله های سهمگین آتش را ندارند پس چه سری در کار است که این کتاب بدون آسیب باقی مانده است. با باز کردن کتاب و مشاهده داخل آن به ناگاه نفس در سینه تمامی افراد حاضر در جمع حبس شد؛ آیات نورانی و زیبای قرآن مجید بودند که به روی برگ برگ کاغذ به تجلی نشسته بودند به راستی که خداوند همانگونه که در آیه 9 سوره حجر فرمودند خود حافظ قرآن هستند و آن را از گزند حفظ می نمایند.