دم نوش های نشاط آور

در این بخش میخواهیم  دم نوش های نشاط اور همراه با فواید آنها را خدمت دوستان عزیز عرض کنیم  امیدوارم  براتون جالب باشه و روزهای آینده هم ما را همراهی کنید..

1-آویشن:

یکی از گیاهان معطر است که خواص درمانی فروان دارد،تقویت کننده اعصاب  و نشاط آور بوده و در روایات از آن با نام سعتر،جهت ناراحتی معده،کثرت بلغم و تقویت نور چشم بسیار سخن به میان آمده.کاشف و محقق نامی محمد زکریای رازی این گیاه پرخاصیت را به اشخاصی که دارای مزاج سرد می باشند توصیه کرده،معتقداست که به بدن حرارت داده،نفخ شکن بوده،در هضم غذا خوب عمل می نماید.

در منابع نباتی و گیاهی از آ ویشن  زیاد تعریف شده و آقای لئونی کارلیه در کتاب میوه ها و سبزیجات شفا بخش از قول پروفسور تروسو نقل میکند که آویشن دشمن سم است وخواص طبی دارد،خون را به جریان انداخته وموجب تقویت و ازدیاد هوش وقوه ادراک انسان می گرددو در نارسایی فعالیت های کبدی مفیداست،همچنین در درمان زکام ،برنشیت،آسم،گریپ،سوء هاضمه،دل درد و رماتیسم  پودر اویشن درمان مناسبی است.

بی اشتهایی یکی از شایع ترین مشکلات نسل امروز است و آویشن یکی از گیا هان اشتها آور که برای این منظور 25-15گرم آویشن شیرازی را در یک لیتر اب جوش دم کرده و 2-3استکان در روز مصرف شود.

آویشن را میتوان به عنوان بهترین و شفابخش ترین گیاهان جایگزین چای نموده و از خواص فراوان آن بهره مند شد.

فواید آویشن:

_آویشن بهترین دارو برای افراد بلغمی مزاج و کسانی  است که دائما از رطوبت بدن و درد مفاصل شکوه دارند.

_آویشن گیاهی اشتها اور  ومفید برای ناراحتی های معده است،در روایات به عنوان دباغی کننده معده یاد شده.

_آویشن بی ضرر ترین نوشیدنی جهت خوابی آرام ومفید است،برای این منظور غروب یک استکان دمکرده آویشن میل شود.

_آویشن برطرف کننده انگل و کرم های موذی و دارویی مناسب برای نفخ شکم و بخارات بدن و گازهای معده است.

_آویشن تقویت کننده مطمئن برای سیستم اعصاب و فرح بخش است.

افرادی که طبع گرمی دارند باید در مصرف آویشن دقت نمایند زیرا گیاهی با طبع گرم است.البته افراد سرد مزاج هم باید در مصرف آن ،اعتدال را رعایت نمایند. زیرا مداومت  و زیاده  روی یا پررنگ مصرف کردن آن بنا به نظر کارشناسان ممکن است ورم معده ایجاد کند.

آخر اینکه عرق و پودر آویشن خصوصا همراه ماست ودوغ و آنچه طبع  سرد داردبسیار مفید است و بخور آویشن یکی از بهترین راهها برای زیبایی و طراوت پوست بانوان

محسوب میشود..

(منبع ،خدایا چه بخورم؟ص 172)

ادامه دارد…

  • نظر از: قديري اناري
    1393/10/09 @ 07:00:02 ب.ظ

    قديري اناري [عضو] 

    سلام .ممنون از اینکه به ما سر زدید..التماس دعا

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.