آرشیو برای: "خرداد 1397"

درماندگی دانشمند وهابی

یکی از اهل دانش می گفت: ((در مدینه بودم، یکی از شیعیان ایرانی، پنجره و دیوار مرقد رسول اکرم(ص) را بوسید. امام جماعت مسجد – که دانشمندی وهابی بود – او را دید، بر سرش فریاد کشید که چرا می بوسی؟ این دیوار، سنگ است و آن پنجره، آهن است. چرا سنگ و آهن را که… بیشتر »

ایمان، اگر با عمل همراه شد، روزبه‌روز زیادتر خواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی): اگر گناه نکنید، حتی‌المقدور کارهای ثواب را به بهترین وجهش انجام دهید و در بین گناهان، از آن گناهانی که به خودخواهیهای انسان ارتباط پیدا می‌کند، بیشتر اجتناب کنید، از حرفهای نامناسب، اجتناب کنید… این عملها،… بیشتر »

الهی

ﺧﺪﺍﯾﺎ ! ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﻣﺎﻩ ﻣﺒﺎﺭﮎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻣﻘﺎﺭﻥ ﺑﺎ ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﺪﻩ ﺍﻟﻬﯽ ﻧﺼﯿﺮﻣﺎﻥ ﺑﺎﺵ ﺗﺎ ﺑﺼﯿﺮ ﮔﺮﺩﯾﻢ، ﺑﺼﯿﺮﻣﺎﻥ ﮐﻦ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻣﺴﯿﺮ ﺑﺮﻧﮕﺮﺩﯾﻢ. ﺍﻟﻬﯽ ﮐﯿﻨﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﯿﻨﻪ ﻫﺎ ﯾﻤﺎﻥ ﺑﺰﺩﺍﯼ، ﺯﺑﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺭﻭﻍ ﻭ ﺗﻬﻤﺖ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺭ. ﺍﮔﺮ ﻧﻌﻤﺘﻤﺎﻥ ﺑﺨﺸﯿﺪﯼ ﺷﺎﮐﺮﻣﺎﻥ ﮐﻦ، ﺍﮔﺮ ﺑﻼ… بیشتر »

چگونه فرزندانمان را برای نماز صبح بیدار کنیم؟ 

 1. پیش از هر چیز، خواب آنان باید طبق برنامه باشد. کودکان و نوجوانانی که شب‏ها دیر می‏ خوابند، صبح ‏ها به سختی بیدار می‏ شوند. یکی از عوامل مهم دیر خوابیدن آنان، خواب زیاد روز (بعد از ظهر) است.  2. رژیم غذایی نیز می‏تواند در سستی و رخوت و سخت… بیشتر »

توصیه امام زمان (عج) به خواندن صحیفه سجادیه

محدث عظیم و سالک وارسته مرحوم مجلسی اول می‌فرماید: در اوایل جوانی مایل بودم نماز شب بخوانم، اما نماز قضا بر عهده‌ام بود و به همین دلیل احتیاط می‌کردم و نمی‌خواندم. خدمت شیخ بهائی رحمه الله عرض نمودم، فرمود: نماز قضا بخوان. اما من با خود می گفتم نماز شب… بیشتر »

روز جدید

امام علی عليه السلام فرمودند: هر روزی كه بر انسان وارد شود،گويد: من روز جديدی هستم،من بر اعمال و گفتار تو شاهد می‌باشم. سعی كن سخن خوب و مفيد بگوئی،کار خوب و نيك انجام دهی. من در روز قيامت شاهد اعمال و گفتار تو خواهم بود. و بدان امروز كه پايان يابد ديگر… بیشتر »

نقش زنان در انقلاب حضرت مهدی (عج) 

 بدون ترديد، نقش زنان در تاريخ اسلام، نقش بسيار مهم و تعيين کننده اى بوده و هست. در صدر اسلام، زنانى چون نسيبه را مشاهده مى کنيم که در جنگ احد از رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) دفاع مى کرد و در اين راه زخمى گرديد. و نيز در جنگ احد، بدن امام… بیشتر »

یا حَیُّ یا قَیّوم

 امام علی علیه السلام:  در ماه رمضان، بسيار استغفار و دعا كنيد؛ زيرا با دعا از شما دفعِ بلا مى شود و با استغفار، گناهانتان پاك می‌گردد. کافی، جلد ۴، صفحه ۸۸ بیشتر »