عوامل کسب توفیق،با ارزش ترین موهبت الهی است

عوامل کسب توفیق،با ارزش ترین موهبت الهی است  و برای مومن از نان شب واجب تر است.

نشست مهدوی شرح دعای منسوب به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعای معروف (اللهم ارزقنا توفیق الطاعة…) با حضور اساتید،کادر و طلاب مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) قصرشیرین برگزار شد.

خانم آرمان(مشاور و مدرس مدرسه علمیه) ضمن تبریک میلاد یگانه منجی عالم بشریت به شرح دعای اللهم ارزقنا توفیق الطاعة پرداخت و گفت:حضرت آیت الله جوادی آملی در هفت فراز اول دعا به وظایف شخصی منتظران اشاره داشته و در شرح این فراز می گوید: هر منتظری باید اهل پیوند با خداوند بزرگ باشد و ضمن درخواست روزی در ابعاد این دعا برای درونی کردن و استقرار این صفات در خود تلاش کند.

وی افزود: منتظران راستین هم اهل اطاعت خدا،پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) و اهل بیت علیهم السلام هستند و هم توفیق چنین فرمانبری را همواره از خدای سبحان می خواهند: اگر جسم ما نیاز به خوراک،پوشاک و استراحت دارد روح ما هم نیاز به خوراک و پوشاک…دارد و بدون این رزق، روح در افسردگی امراض می افتد و در نهایت مرگ نصیبش می شود. در حالیکه جسم زنده است و حرکاتش را دارد،چگونه می شود انسانی بعد ملکی و ملکوتی دارد بدون توجه به نیازهای بعد ملکوتی اش حرکت را در مسیر زندگی و بندگی ادامه دهد.

مشاور مدرسه در ادامه ضمن برشمردن برخی عوامل توفیق «درخواست از خدای متعال،سلامتی جسم و روح،محیط سالم،غذای پاک،همنشین شایسته، توکل بر خدا،صبر و حوصله،برقرار نمودن رابطه با خداوند، درود فرستادن بر محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) و آل او و اهل بیت علیهم السلام،حمد و شکر…. »گفت عوامل کسب توفیق ،با ارزش ترین موهبت الهی  است  که برای مومن از نان شب واجب تر است

خانم آرمان اضافه کرد:جوانان جامعه منتظر که آرزوی ظهور و درک دولت کریمه مهدوی را در سر می پروراند باید با درایت و درک موقعیت و حساسیت شرایط خود و نیز عبودیت و تلاش، رضایت امام عصر(عج) را فراهم کنند و در صورت اشتباه وخطا با توبه و انابه به مسیر حق باز گردند و از همراهی با منتظران بازنمانند. و در ادامه به شرح فراز (وعلی النساء بالحیاء والعفة؛ بر زنان شرم و عفت عنایت کن) پرداخت و گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، نقشی مهم و بی بدیل در فلاح دارند لذا به تبع سبکی که آنها برای زندگی بر می گزینند و ارزش هایی که به تناسب آنها فکر و عمل می کنند، نیز در حرکت جامعه به سوی سعادت یا شقاوت تاثیرگذار است. زنان برای آنکه نقش مادری و همسری را در جامعه به درستی ایفاکنند باید مجهز به سلاح هایی شوند که از مهمترین آنها حیا وعفاف است.

خانم آرمان در پایان بعد از شرح فرزاهای دعا گفت:امام عصر در این دعا به تمام گروهای سنی توجه دارند ودر کنار توجه به قشر جوان،کهنسالان را که تصویری از گذشته جامعه هستند و میتوانند تجربیات وآموخته های خود را به جامعه امروز منتقل کنند، مورد دعای خویش قرار می دهند و برای آنان از خداوند، وقار که همان بزرگواری، حلم و بردباری مسئلت می کنند.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.