نقش زنان در انقلاب حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف

نقش زنان  بدون تردید در تاریخ اسلام،نقش بسیار مهم وتعیین کننده ای بوده وهست.در صدر اسلام ما زنانی همانند نسیبه را داشتیم که در جنگ احد از رسول خدا ص دفاع می کرد و در این راه زخمی شد و…

همچنین نقش پر اهمیت زهرای اطهر علیهاسلام در دفاع از حریم ولایت،رسوایی غاصبان خلافت،امری است روشن و معلوم که در جای خود بحث شده است.زنان در انقلاب حضرت مهدی عج نیز داری نقش مهمی هستند.

امام صادق علیه السلام به مفضل بن عمر می فرماید:

با حضرت مهدی عج سیزده زن همراه است.سوال شد:آن ها چه کار می کنند؟ حضرت فرمود:مجروحان را مداوا و بیماران را پرستاری می کنند همانطور که زمان پیامبر ص چنین بود.

امام صادق علیه السلام می فرماید:زنان همان کارهایی را که در زمان پیامبر ص انجام می دادند،در زمان حضرت مهدی عج نیز انجام خواهند داد.

در نتیجه با توجه به سیره نبوی و علوی،حضور زن در حکومت حضرت و میان یاران آن حضرت،امری مسلم است ولی بایدتوجه داشت که یاری رساندن به حضرت به جبهه جنگ منحصر نیست،بلکه عرصه های مختلفی چون حوزه فرهنگ و سیاسیت،امور اجتماعی و تربیتی را نیز در بر می گیرد.و زنان در حکومت می توانند در این عرصه ها نقش داشته باشند.

  کتاب:آفتاب مهر،ص116

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.