جشن بزرگ نیمه شعبان

شیعیان و پیروان اهل بیت علیهم السلام باید قدر نعمت ولایت و محبت امام زمان (ارواحنا فداه) را بدانند.

جشن بزرگ نیمه شعبان با میزبانی حوزه علمیه امام حسین علیه السلام وحضورعموم بانوان قصرشیرین در تالار الغدیر این شهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عسگری(امام جمعه موقت شهرستان سرپل ذهاب) ضمن بیان مقدمه ای در رابطه با فضیلت روز میلاد امام زمان عج گفت: بهترین انسانها در حال حاضر حضرت مهدی(ارواحنا فداه) می باشد. در روایات آمده که هر کس فرج امام زمان را نزدیک نداند دچار قساوت قلب می شود.

وی افزود: در متون دینی امام زمان به خورشید تشبیه شده است چرا که خورشید ابتدا آسمان را روشن می کند و بعد آرام آرام خود را نمایان می کند. اما کسانی که ادعای انتظار فرج را دارند باید شرایط و ویژگی های خاصی را در خود بوجود آورند. که مهمترین آنها این است که خود را در گفتار و کردار به پیشوایان دینی نزدیک کنند. و همچنین باید قدر نعمت ولایت و محبت امام زمان (ارواحنا فداه ) را بدانند.

عسگری در ادامه اضافه کرد: برای کسی که منتظرواقعی امام زمان است دو مسئله ی اساسی و مهم وجود دارد:

اول اینکه بدانیم وتحقیق کنیم که در زمان ظهور و تشکیل حکومت جهانی چه اتفاقاتی خواهد افتاد که البته صلح و صمیمیت بین انسانها و رفاه اجتماعی و اقتصادی و… از جمله ی آنها می باشد. دوم اینکه همیشه و در همه حال قلبهای ما  با امام زمان باشد. و در تمامی امور امام زمانمان را الگوی خویش قرار دهیم.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب در پایان با تأکید بر اینکه پیروان و منتظرین امام زمان می بایست در تمامی عرصه های زندگی فردی و اجتماعی خویش باید خود را رشد دهند گفت: در کنار خودسازی و یاد امام عصر عج لازم است به دنبال تحقق اهداف امام در عرصه ی اجتماعی باشیم و در این راستا برای زمینه سازی ظهور آن حضرت، بستر سازی برای بروز ارزش های اسلامی و انسانی در جامعه و تلاش برای فراگیر شدن فرهنگ انتظار و ضرورت حاکمیت الهی تلاش کنیم.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.