خودآگاهی مهم ترین عامل کاهش اضطراب، استرس و افسردگی در افراد

نشست بهداشتی ” کاهش استرس و اضطراب ” با همکاری شبکه بهداشت شهرستان قصرشیرین درمدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) با حضور طلاب و اساتید در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

حسن پور کارشناس سلامت و روان در این نشست در ابتدا تعریفی از خودآگاهی ارائه و بیان کرد: شاید در ظاهر تفاوت استرس و اضطراب کاملأ مشخص نباشد و این دو واژه را به جای یکدیگر استفاده کرد.

وی با تأکید براینکه استرس و اضطراب هر دو در دسته ی افکار منفی کذایی قرار می گیرند، اما با یکدیگر متفاوت اند؛ گفت: در واقع پی بردن به تفاوت این دو مقوله دقت زیادی می طلبد .  که خودآگاهی مهم ترین عامل کاهش اضطراب، استرس و افسردگی در افراد است.

کارشناس این نشست بهداشتی خاطر نشان کرد استرس واکنش بدن در برابر تغییرها و چالش هاست و از نظر مدت زمان و شدت، در افراد مختلف متفاوت است اما اضطراب مرحله ی پیشرفته تر از استرس است و هنگامی که به صورت یک مشکل بهداشت روانی در می آید برای فرد یا اطرافیانش رنج آور و ناراحت کننده است و همین امر مانع رسیدن او به اهدافش می شود.

خانم حسن پور در ادامه گفت:  تحقیقات نشان داده اند افراد پرتحرک در مقایسه با افراد بی تحرک با میزان کمتر اضطراب و افسردگی مواجه هستند. به همین دلیل ورزش یکی از بهترین راهکارهای مقابله با اضطراب و افسردگی می باشد. و مسئله ی قابل توجه این است که کسانی که دارای استرس، اضطراب و افسردگی هستند بدون مراجعه به پزشک روان شناس و درمان سخت بتوانند به شرایط نرمال و معمولی خویش بازگردند.

وی در پایان با تأکید بر آموختن روش صحیح زندگی کردن یادآور شد در زندگی هر فرد گاهی اوقات روزمرگی و تکرار بوجود می آید که این یکی از عوامل بروز افسردگی است که البته اگر با برنامه ریزی صحیح فعالیتهای متفاوتی را روزانه انجام دهیم قطعأ از بروز استرس، اضطراب و درنهایت افسردگی در امان هستیم.

معاینه ی اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه امام حسین(علیه السلام) توسط پزشک اعزامی  دکتر زهرا کولانی به  مناسبت هفته سلامت  از دیگر برنامه ها در این مدرسه بود.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.